Och folk pratade om Blondinbellas konsumtion?


Amir - Gaybloggen
(Bild tagen från: KenzaKinza.blogspot.com)

Okej okej.. Först vill jag tillägga: Jag själv konsumerar alldeles för ofta alkohol så jag försöker absolut inte se mig själv som duktig när jag skriver detta inlägg haha.

Men det roliga är att folk kommenterar Blondinbella's alkoholkonsumtion... Undra om dom glömt gaybloggaren Amir (http://www.gaybloggen.com), han började tydligen sin frukost med ett glas vin idag.. Det lät verkligen hälsosamt!

Nu är jag en aning nyfiken dock, han festar hela tiden. Läste något inlägg då han skulle möta sin kompis som skulle gå på bolaget åt honom.. Då slog det mig... Spjuven är inte ens 20!

Tycker ni det är fel av större bloggare, som ses som förebild av många yngre generationer - att konsumera och handla sådant man inte får handla legalt ännu, som t.ex i detta fall - starksprit.

På krogen visst, men man får enligt lag inte dricka det hemma.. Inte för att jag själv bryr mig så mycket, men jag tycker samtidigt det är ganska fel av större bloggare att skylta med det konstant när dom inte har åldern inne.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har följt Amirs blogg i typ 4 månader nu. Vet inte varför jag fastnat för den så mycket, men det är kul läsning i vardagen. Det jag upptäckt är att när han inte festar (vilket sker minst 1 gånger i veckan) springer han på stan med sina kompisar och dricker chai latte, eller häckar hos nån och skriver om skolan ytterst sällan... Men det är ett liv han väljer att leva. Fast det här med alkoholen från systemet, det är lite olämpligt att han posar med alla vodka flaskor och så... han ska liksom "inte ha tillgång" till sånt innan han är 20. Men ändå, en detalj folk verkar strunta i ..

2008-12-19 @ 13:09:49
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: DeafeeM - Humorblogg

Alkohol kan vara mycket farligt. Man kan bajsa på sig.



Jag vet vad jag pratar om, jag sket 8 ggr på en fest förr. Ja, på toaletten..



Hur mår du idag då din vinarhingst?

2008-12-19 @ 13:15:58
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Andréa

Du har blivit dålig på att svara på mina kommentarer :P

Jag tycker det är helt fel att han ens hintar om att han låter nån annan köpa ut... Jag som inte ens är en stor bloggare skulle aldrig blogga om att jag dricker alkohol (om jag var under 20 alltså).. Till och med nu när jag är 22 drar jag mig för att skriva i bloggen att jag dricker ibland!

2008-12-19 @ 18:28:39
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Robin

Visst är det så att ''kända'' personer kanske har ett ansvar att uppföra sig, och agera förebilder. Men jag tycker också att man inte kan lägga allt ansvar på dem, då varje människa har egna val, allting är upp till en själv vad man vill göra och inte. Vidare tycker jag också att man, som privatperson, mindre känd, har ett ansvar. Är man till exempel med i en idrottsförening så är man ofta förebild för de yngre inom klubben. Likadant i skolor och i vänskapskretsar.



Det finns ju regler och lagar av vissa anledningar, den främsta är kanske för att ungdomar ofta dricker mycket mer än vad de behärskar, och dricker bara för att andra säger att det är häftigt. Och vad gör man inte för att passa in?

2008-12-20 @ 18:24:34
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0