Tankar och mål!

Okej ibland stannar man upp för sig själv och tänker - "Vad är meningen med livet, vad är mitt mål i livet?"
Gör ni också det?
Jag menar, jag vet inte ens själv vad jag vill arbeta med, eller vad jag vill göra i framtiden o.s.v... Antar att jag är för impulsiv för att ha allting planerat och sikta 10 år framåt. Känns skrämmande dessutom att tänka så långt fram, man vet aldrig vad som händer under resans gång.

Något jag lärt mig däremot under min korta stund på jorden är att ingenting blir som man tänkt sig, oavsett om man haft planer på vad man ska göra så kan man ändå lyckas glida in på bananskal som tar en åt ett helt annat håll.

Man blir lite rädd emellanåt när man märker hur livet är samma gamla vanliga upprepande rutin, det är ungefär som Britney sa i dokumentären igår "Det finns ingen spänning, ingen passion". Förmodligen blir det vad man gör det till, men ändå så kan man inte låta bli att känna sig lite negativ emellanåt.

Vad tror du är meningen med livet? Och vad har du för mål samt framtidsplaner? Kommentera.. :)

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag är också väligt impulsiv och har faktiskt inte en enda aning om vad jag vill göra med mitt liv, men förhoppningsvis vet man det en vacker dag.

2008-12-07 @ 13:20:38
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har ingen aning alls vad jag vill bli "när jag blir stor". Jag har verkligen inga mål i livet, och det suger ganska friskt. Bläää.

2008-12-07 @ 17:01:04
URL: http://liiindans.blogg.se/
Postat av: Deafeem

Mycket bra skrivet.



Jag har också sådana tankar nu inför livet. Man vill gärna göra något bra av den korta tiden som man blivit satt här på jorden.



Men som du skriver: Vad är meningen med livet? Jag tror att vi alla har en uppgift att föra i verk, innan vi försvinner, och om vi mot förmodan inte klarar av denna "uppgift" så kommer vi tillbaka och får prova på nytt.



Jag har ingen aning om vad jag "vill bli" inom jobb och framtiden, man är ju trots allt "bara 21 år"..



Det enda jag vet är att jag vill sträva för högsta önskan, ett lyckligt liv. Men vad ska man göra för att nå dessa mål? Det vet man ju inte.



Det är skrämmade, samtidigt som man försöker att hitta sig själv, ta reda på vem man egentligen är och vem man vill bli och hur man vill bli sedd utåt.

2008-12-07 @ 17:28:59
URL: http://deafeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0